vrijdag 18 september 2009

Wine/food tasting /Wijn/spijs proeverij

DH is part of a wine tasting group, every month they come together and taste wine. Every tasting has it's own theme. Last week we organized the evening and our theme was wine/food. I had so much fun, I made 10 different courses, cooked all day long. It was such a pleasure to not work for a day but just cook all day long. First try out for the new kitchen :) I made pics so you all get hungry :)

DH is lid van een wijnproevers groep, iedere maand komen ze bij elkaar om te proeven. Elke proeverij heeft zijn eigen thema. Afgelopen week hebben wij de avond georganiseerd met als thema wijn/spijs. Het was zo lekker om een dagje niet te werken en gewoon een hele dag in de keuken door te brengen. Eindelijk een fijne keuken om in te werken:) Ik heb wat foto's gemaakt zodat jullie honger krijgen :)
Gazpacho
Tomatoes with basil, persil and goatcheese
Tomaten met basilicum, peterselie en geitenkaas

Asperagus, smoked salmon and hollandaise sauce of which I forgot to take a pic
Groene aspergus, gerookte zalm en hollandaise saus wwar ik van vergeten ben om een foto te maken

Fig with goat cheese and almond
Vijg met geitenkaas en amandel

Garlic soup with snails
Knoflooksoep met slakjes

Stew from cow cabbage with bacon
Boerenkoolstamp met spek
Lambsteak with sage chips
Lamstournedos met salie chips

As desert I made home made chocolate mousse and that course was already eaten when I thought of making a pic :)This morning there was a suprise for me and DH, from the wine tasting group
Als desert had ik zelfgemaakte chocolademousse en die was al op voor ik eraan dacht om een foto te nemen :)Vanochtend was er een verassing voor mij en DH van de wijnproevers

Geen opmerkingen: