zaterdag 29 december 2007

Kerstmis / X-mas

Het heeft toch nog iets langer geduurd dan ik had gedacht, ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad, wij in ieder geval wel. Deze bloemen heb ik zomaar van Alphons gekregen!!! Ik had beloofd dat ik ze op mijn blog zou zetten dus hier zijn ze
We zijn op eerste kerstdag naar mijn broer en schoonzus in Nijmegen geweest, waar de kinderen zich natuurlijk prima vermaken met de 3 nichtjes. Els had voor de kinderen ook lekkere hapjes klaar gemaakt, en ik zou koken voor ons viertjes, simpel maar wel lekker zodat we niet veel tijd met koken hoefde door te brengen. Voor de nieuwsgierigen/lekkerbekken dit hebben we gegeten:
Hapje vooraf: gerookte zalmrolletjes gevuld met peperroomkaas
Voorgerecht: salade met vijgencompote en geitenkaas
Hoofdgerecht: hertenbiefstuk met cranberrysaus, groene asperges en sugersnaps gebakken in de knoflook, en knoflookkrieltjes.
Nagerecht: kaasplankje
Hierbij hebben wij natuurlijk lekkere wijn gedronken, Alphons riep al weken te vragen wat we gingen eten zodat hij de bijpassende wijn kon zoeken in zijn voorraad, die net zo groot is als mijn wolvoorraad!!!
It tokes some more time then I expected, I’ll hope that everyone had a good x-mas, we did.
I got these roses from alphons!! I promised him I post them on my blog, so here they are!!
We went to my brother and sister in law in Nijmegen and off course our kids had a lot of fun with their three cousins. Els made them a great dinner, and I made dinner for four. It had to be good, but also simple, I didn’t want to stay in the kitchen all day. For all you here’s what we’ve eaten
As appetizer: smoked salmonrolls filled with pepper cream echeese
First course: Salad with figcompote and goatcheese
Main course: steak of deer with cranberries, green asparages and sugersnaps baked with a lot off garlic, and small garlic potatos
Last course: a lot off cheese
And no great food without wine, Alphons bothered my for weeks what we were going to eat, so he could search in his stash (off wine), and believe me his stash is as large as mine!!! LOL

Bij het hapje vooraf hebben we natuurlijk bubbels gedronken, wij zijn van mening dat je altijd een reden kan/moet vinden om bubbels te drinken.
Bij het voorgerecht een Gewurstraiminer
Bij het hoofdgerecht een Cahors
En bij de kaas een heerlijke vintage port uit 1970 die Els met haar verjaardag had gekregen van ons (oeps ik heb iemand haar leeftijd verraden)
We bleven daar slapen dus we konden genieten van al het lekkers zonder op te hoeven letten of en wie er nog kon autorijden.
Na een heerlijk ontbijt zijn we de dag erna weer naar huis gereden, even opa en oma gedag gezegd. Toen een heerlijk avondje met de kinderen thuis. Hapjes eten voor de tv, dat vinden ze bij ons het einde. En zoiets gezelligs vraagt natuurlijk om bubbels!!!

With the appetizer we drank some bubbles (fake champagne, we drink a bourgundy variation called Crémant de bourgogne and it’s often better then the cheap champagne and also nice, it costs about €7 a bottle that’s about $10 You can’t buy a real champagne under €15/$21) We believe you always have/must find a reason to drink bubblesWith the first course we drank a Gewurstraiminer
Main course we drank a Cahors and with our cheese a lovely vintage port 1970, we gave Els for her birthday (oops, Guess you know wath age she’s now). We stayed the night so we could eat and drink as much as we wanted to. After a great breakfast we went home, sayed hello to Alphons his parents. And then... a quiet evening at home, we watched a film with the kids, we ate the left-overs of X-mas in front off the television and off course we drank bubbles!!!!

Met het breiwerk schoot het natuurlijk niet zo op die dagen, van tevoren wel weer een patroon geschreven van de Ajourponcho, iets wat ik vorig jaar al gemaakt had maar nog niet aan toe was gekomen om de breibeschrijving te schrijven. Zowel in het Engels als in het Nederlands dus dat was een hele klus.
Verder een muts gemaakt bij de coco flanel (rechtse sjaal op de derde foto) , precies op tijd zodat ze ‘m mee kon nemen op de skivakantie. Wel weer vergeten een foto te maken, zucht, ik ben blij dat mijn hoofd vastzit anders zou ik ‘m zeker vergeten. Nog een Eleganza (eerste foto)en een Springtime gebreid. En hier is ook nog een foto van Crème de Fraise(tweede foto)
With these days I didn’t get anything done knitwise, before x-mas I made the pattern of The Lace Poncho, in English and Dutch, I made the poncho itself about a year ago, but as always I didn’t manage to write the pattern.
Then about knitting, I made a hat matching the Coco Flanel ( the scarf on the right in the third pic), just in time before she

went on her skiing trip. Ofcourse I forgot to make a pic...sigh..I would forget my head if it wasn’t attached to my neck. I also knitted another Eleganza ( first pic) and a Springtime. And here’s also the promised pic of Creme de Fraise (second pic)







Gisteren was de eindejaarsverkoop bij Lammy Yarns, ik ga er eigenlijk nooit zo heen, want dan betaal ik de consumentenprijs, ik bestel eigenlijk altijd per kilo. Maar Amé wilde een keer zien waar mama toch altijd die leuke garens vandaan haalt dus zijn we met z’n tweetjes er naar toe gereden. Ik moest sowieso nog een voor een bestelling van een Eleganza ernaar toe, dus kon ik net zo goed samen met Amé gaan.
En natuurlijk kwamen we met teveel terug, want madam heeft al een behoorlijke eigen wil als het gaat om welke kleuren (ra, ra, geel, oranje en roze) ze mooi vind en wat ze aan wil trekken (het liefst rokjes).
Deze garens zijn voor drie zomertopjes voor Amé, het lichtroze en het gele garen past precies bij het rokje waar ik gisteren aan begonnen ben.
Amé moest natuurlijk vanochtend even passen, en sommeerde moeders meteen dat ik wel door moest werken….LOL




Yesterday there was a sale at Lammy Yarns; normally I don’t buy yarn at a sale, because I don’t get the wholesale prices that way, I always order per kilogram. But Amé wanted to see the ‘factory’ where her mom always buys great yarn, so I toke her and drove to Lammy, I had to get some yarn for an order of Eleganza, so what the hell, Mom and 6 year old on their way
And guess what... we bought too much; she looks like her mom.. LOL
She knows exactly what colours she likes (yellow, orange, and pink) and what she wants to wear (nothing else but skirts). With these yarns I’m going to make some summertops for Amé, the pink and yellow yarns are matching perfect with the skirt i’m working on since yesterday.
Amé had to try it on this morning. She informed me that I had to work a bit harder....She wants to wear it. LOL
Ik heb overigens nog niks gehoord van Magknits en laten we het maar niet hebben over ? voor Knitty, ik ben zo ongeveer halverwege de breibeschrijving, de teltekeningen zijn wel al klaar, nou ja al... hierover in de volgende post, ik ga er nu 3 in bed leggen en dan verder met het rokje, ik heb nu lang genoeg achter de computer gezeten.

In case you're wondering I haven't heard from Magknits yet, and please do not talk about ? for Knitty, I'm about half way there. The charts are ready...This subject is for another posting. There are some kids who really need to go to bed, tonight I'm going to crochet some more on the skirt, my laptop has to cool down..

That's all folks!!

Geen opmerkingen: