donderdag 24 maart 2011

Breidag: Workshop kantbreien voor gevorderden

So finally..... Today we had time to do a little photoshoot for the bridal mitts I designed for my workshop advanced lace knitting. It's a fun project that only takes 90m /98yds to complete and 92 beads size 8/0. I made the first pair in a cream color. Tonight I'm going to make the blue version (something blue....) The yarn is Merino/Tencel dyed by DutchWoolDiva. The knitting kit will be for sale on my website after the knit and crochet show in Nieuwegein (April 1-2) At the moment the pattern is being edited, the yarn needs to be wound into little cakes, the satin ribbon needs to be meassured and cut and finally the beads need to be repacked into little bags.

Eindelijk vandaag wat tijd om de Bridal Mitts te fotograferen, speciaal ontworpen voor mijn workshop kantbreien voor gevorderden. Het is een leuk klein projectje waarbij allerlei technieken aan bod komen zoals true lace, nupps en kraaltjes inbreien. Het voorbeeld paar heb ik gemaakt in een creme kleur, en vanavond ga ik de blauwe versie maken. Het breipakket is na de brei en haakdagen ook verkrijgbaar in mijn webwinkel. Degene die meedoen aan de workshop kantbreien voor gevorderden krijgen daar het breipakket al bij. Er zijn voor zowel vrijdag als zaterdag nog wat plaatsen vrij.

3 opmerkingen:

Ammerins zei

Wat zijn ze leuk! Jammer dat ik al getrouwd ben... ;) Helaas ook geen bruiloften meer in de planning (op de korte termijn dan he...)

Elske zei

Beeldschoon!!!!
Jammer dat ik moet werken op de brei- en haakdagen en dus niet de workshop kan volgen....;-))

Brigiet zei

Marleen, de workshop vrijdag was erg leuk, leerzaam en gezellig. Ik heb op de beurs zelf besloten de workshop te gaan doen en heb er zeker geen spijt van. De eerste Mitt vordert al aardig, erg leuk om te maken.
Nog hartelijk dank voor de leuke workshop.