woensdag 11 februari 2009

Just some nagging / gewoon wat gezever

One of the questions that i've been asked a lot is, how the hell do you come up with all the ideas for your designs? Well in fact that is the easiest part of designing for me, I think I have 4 or 5 notebooks full of sketches, ideas, and little notes. Ideas pop up in my head and even if I don't want that they still do. It's impossible to stop, but when I write them down, I have some more clearity in my head, at least for a little while. :-) What I find to be very difficult is; what to do next? Do I start already with the summer designs or should I first make another winter design? And what design will I do first? Sometimes my enthousiasm runs this whole design show, and I will end up with a summer dress in February :-) And my red cabled sweater, far more suitable for February, is still on the needles and I did not even finish the back yet. :-) The cowl for my brother is not finished either, but at least that pattern is fully written and charted. Where can I find more time to knit? I have so much designs just lying around....... Last monday I went to a fair only for retailers, And yes I did order a lot of Rowan yarn :-) So here's my planning for the next few months, I don't know whether I'll keep it but a girl needs to try :-)
  1. cowl for my brother from Alpaca
  2. red cabled sweater from Rowan Cashsoft DK
  3. skirt from Rowan Cotton Jeans
  4. cardigan from Rowan all season cotton purple
  5. another summer dress from Rowan all season cotton lilac
  6. summer top from Rowan lempur linnen

Besides my knitting and pattern writing, I have to do a lot of other work, like working on the website, that has to be up-to-date when Knitty Spring Issue goes live. I thought that I had another month that it would go live in April, but....my mistake it goes live in March....... So I'm of to my website......Damn....When can I go knit something.....

Een van de vragen die ik vaak krijg is; hoe verzin je al die ontwerpen in godsnaam? Eigenlijk is dat het meest makkelijke van ontwerpen voor mij, ik heb denk ik wel 4 of 5 boeken vol met ideeen, schetsen en notities. De ideeen komen zonder dat ik er iets voor hoef te doen, zelfs al zou ik het willen, het is niet iets wat ik kan afzetten. Het helpt om het op te schrijven, dan heb ik heel even wat meer rust in mijn hoofd. :-) Wat ik moeilijk vind; wat komt hierna? Begin ik alvast met zomermodellen of ontwerp ik nog iets voor de winter? En aan welk ontwerp begin ik dan eerst? Soms staat mijn enthousiasme een beetje in de weg, en dan heb je dus een zomerjurkje in Februari, terwijl mijn rode kabeltrui, veel logischer voor Februari, nog steeds halverwege het rugpand is. Net zoals het colletje voor mijn broer, behalve dat dat patroon tenminste al volledig is geschreven en de teltekeningen ook al klaar zijn. Waar zou ik aan meer tijd kunnen komen om te breien? Ik heb nog zoveel ontwerpen liggen....Afgelopen maandag ben ik naar de beurs in Arnhem geweest, en ja daar heb ik natuurlijk weer een hoop mooie nieuwe Rowan garens besteld. Dus hier komt mijn planning voor de komende maanden. Ik weet nog niet of ik het allemaal ga redden, maar ik moet het in ieder geval proberen :-)

  1. colletje voor mijn broer in Alpaca
  2. rode kabeltrui in Rowan Cashsoft DK
  3. rok in Rowan Cotton Jeans
  4. jasje in Rowan all seaon cotton paars
  5. nog een zomerjurkje in Rowan all season cotton lila
  6. zomertopje in Rowan lempur linnen

Buiten het ontwerpen en breien, zijn er natuurlijk ook nog andere dingen die moeten gebeuren zoals de website bijhouden. De website moet up to date zijn als Het lente nummer van Knitty live gaat. Ik dacht dus dat dat in April was, maar kwam er dus maandag achter dat het al in maart is......dus ik ga nu maar aan mijn website werken.......Godver..... Wanneer heb ik nou eens tijd om te breien!!!!

1 opmerking:

MorganMagic zei

ik denk dat iedereen op Ravelry wel een extra leven wil om te breien, niks anders dan dat ;)