vrijdag 13 februari 2009

Planning.....?

I know I told you what projects I was planning to do for the next 2 months. Guess what.....I made some vingerless mitts for Ame.....was that a planned project? Nope it wasn't.....I felt so guilty that I worked also 20 rows of the red cabled sweater. I had the time yesterday cause the internet connection was down from 7.30 AM until 10.00 PM. And what can you do without your internet.......well, knit :-)


Ik heb jullie de laatste keer mijn planning gegeven van mijn projecten voor de komende 2 maanden. je raad het al......Ik heb een paar vingerloze wantjes gemaakt voor Ame......En was dat een gepland project? Nee, natuurlijk niet..... Ik voelde me zo schuldig dat ik ook nog 20 toeren heb gebreid van mijn rode kabeltrui. Ik had de tijd gisteren want mijn internet lag eruit van half 8 's ochtends to 10 uur 's avonds. En wat kun je doen als je geen internet hebt..... yep, Breien :-)


About the fingerless gloves, I made them from the left-over yarn of the beret, I had 32 grams left, so I got my scale and weight it so I could devide it in to 2 little balls of 16 grams each.
Then you meassure your girls (or your own) hand without the thumb, in this case 5.5 inch/14 cm. The gauge of this yarn was 16 stitches per 4 inch/10 cm on 5mm needles (that's 1.6 stitches per cm). So 14 x 1.6=22.4 I wanted them to be snug, and I wanted to make them in a simple 2/2 rib. I made them simaltanously so I could work until I ran out of yarn. I made them flat, so you need your cast-on number to be devided by 4 then + 2. So 22 = (5 x 4)+2
The rest is easy, just knit until you think their long enough, if you have more yarn you can make them all the way to your elbow. If your done knitting, you seam them into 2 tubes with a hole in it for the thumb.


Nou hier een recepje voor die vingerloze wantjes. Ik heb ze gemaakt van een restje wat ik over had na de baret. Ik heb mijn weegschaal gepakt zodat ik het bolletje kon verdelen in 2 gelijke bolltjes van 16 gram. Dan meet de hand zonder duim van je meisje (of natuurlijk van jezelf), in dit geval 14 cm.Mijn stekenverhouding was 16 steken op 10 cm (dat is dus 1.6 steek per cm) Dus 14 x 1.6= 22.4. Ik wilde dat ze lekker strak zaten, en ik wilde ze maken in een simpele 2/2 boordsteek. Ik maakte tegelijkertijd en dus "plat" en niet rondgebreid zodat ik door kon breien totdat het garen op was. Omdat je ze plat breit moet je opzetstekennummer (tjezus, wat een woord :-) ) deelbaar zijn door 4 + 2. Dus 22 = (5 x 4)+2
De rest is makkelijk je breit door tot je ze lang genoeg vind, als je genoeg garen hebt kun je ze zelfs maken tot aan je elleboog. Als je klaar bent met breien maak je er 2 cilincertjes van met een opening voor de duim.

1 opmerking:

MorganMagic zei

ze zijn prachtig! wat zal A. blij zijn!!!